
TED CRUZ COMMITIEES: 

TEXAS 

~nitrd ~tatrs ~rnatr 

The Honorable Ajit Pai 
Chairman 
Federal Communications Commission 
445 12th Street, S.W. 
Washington, D.C. 20554 

Dear Chairman Pai, 

September 1 L 2018 

ARMED SERVICES 

COMMERCE 

JUDICIARY 
RULES AND ADMINISTRATION 

JOINT ECONOMIC COMMITTEE 

It has come to my attention that the Federal Communication Commission is currently reviewing 
an application (File Number: 325-NEW-20180614-00001 ), received June 20, 
involving H&H Group USA LLC and XEWW. a Mexican broadcasting station. The application 
requests a permit for to deliver programs to foreign broadcast stations pursuant to 47 U.S.C 
325(c). Approving the application would permit H&H Group USA LLC to use XEWW to 
broadcast: ·'a full range of Mandarin Chinese language programming on station XEWW-AM 
including music, entertainment, weather report. local (LA) traffic report and local Chinese 
community news." 

The Commission has previously explained that Section 325(c) is ' 'intended primarily to address 
two problems: objectionable programming and harmful interference by foreign stations." I am 
concerned that approving this application would enhance the ability of the Chinese Communist 
Party (CPC) to broadcast objectionable political propaganda into America and to interfere in 
domestic American politics. I respectfully request that the Commission deny the H&H Group's 
pending application. 

The application states that the applicants are entirely domestic American persons and entities: 
.. Applicant. .. will be 100% owned by H&H Group USA LLC, a New York limited liability 
company. Vivan Huo, a U.S. citizen owns 97% of the membership interests in H&H Group USA 
LLc:·. There are many troubling facts that are not included in the application, which deserve 
further review. 

According to its corporate website, "H&H Capital assists PRC companies with finding strategic 
investors from around the globe" and "work[s] with Chinese companies interested in buying U.S. 
companies or the Chinese rights to U.S. brands." It was founded by Ms. Huo, who is described 
on the website as "native of Beijing'· who ·'has conducted in-depth research and analysis of 
major financial, legal, and business news including . .. key legal issues facing Chinese state­
owned enterprises, among other topics." 

H&H Capital's corporate website also states that Ms. Huo ''spent half a decade as the New York 
correspondent for one of China' s largest publications." Radio Free Asia recently reported that 
Ms. Huo worked in New York as a correspondent for Global Times, which is owned by the 
People's Daily, an official newspaper of the CCP, registered under the Foreign Agents 
Registration Act. 

SUITE 961 SUITE 410 SUITE 1420 SUITE 1603 SUITE 950 SUITE 501 SUITE SR-404 
RUSSELL BUILDING 

WASHINGTON, DC 20510 
(202} 224-5922 

300 E. 8 TH STREET, 
AUSTIN, TX 78701 

(512) 916-5834 

3626 NORTH HALL STREET, 
DALLAS, TX 75219 

(214} 599-8749 

808 TRAVIS STREET, 
HOUSTON, TX 77002 

(713} 718-3057 

200 SOUTH 10TH STREET, 
M CALLEN, TX 78501 

(956} 886-7339 

9901 IH- 10 WeST, 
SAN A NTONIO, TX 78230 

(210} 340- 2885 

305 SOUTH BROADWAY, 
TYLER, TX 75702 
(903} 593-5130 

718



The actual beneficiary owner of this deal is reportedly Phoenix Satellite TV. Though "Phoenix 
Satellite TV" does not appear anywhere in the H&H Group's application, the address listed for 
programing content - 3 810 Durbin St., Irwindale, CA 91706 - is a building owned by Phoenix 
Satellite TV USA. According to the Washington Free Beacon, the H&H Group recently 
hired Jackie Pang, who has been a Phoenix television reporter for decades. According to the 
Epoch Times "a recruiting advertisement placed by Phoenix TV's U.S. branch on WeChat, the 
popular social media platform, seeks ·program producers, narrators, hosts, and ad sales 
managers' for 'AM 690, Phoenix U Radio. ,,. 

Phoenix Satellite Television US is a subsidiary of Beijing Phoenix TV, based in Hong Kong. The 
People's Republic of China (PRC) exerts control over Chinese media and the control extends to 
Phoenix: in 2009 testimony to the U.S. Economic and Security Review Commission on China, 
Anne Marie-Brady, a Global Fellow at the Wilson Center, said, "Phoenix is nominally privately­
owned; however its current main investor is the State-owned enterprise China Mobile." In 2016, 
for example, Phoenix broadcast the forced confessions of five Hong Kong booksellers for 
violating PRC censorship law. 

CCP state-run China Radio International (CRI) president Wang Gengnian has described China·s 
use of local media in foreign countries as "borrowing a boat to go out to sea." Wang emphasized 
the need for China to target foreign media to "compete to lead international public opinion" and 
"set the agenda" on the global stage. As part of the "borrowed boat" strategy CRI has previously 
partnered with foreign radio stations such as Turkish FM station Yon Radyo which was utilized 
to present the CCP narrative in the aftermath of the 2009 Orfunqi riots. According to Wang, 
positive feedback from Turkish listeners demonstrated the benefits of "effective international 
broadcasting targeted at a specific group." 

The Chinese Communist Party is waging an information warfare campaign to undermine 
American democracy. The decision before the Commission risks allowing the CPC to broadcast 
government-approved propaganda into Southern California, one of the most densely populated 
regions in America of Mandarin speakers, to boost that warfare campaign. The Commission 
should reject the application, given the unresolved and undisclosed details surrounding the 
application. 

Sincerely, 

/-/6 
Ted Cruz 
United States Senator 

cc: GLR Southern California LLC 
H&H Group USA LLC 
Chinese Sound of Oriental and West Heritage 


